KUPNÍ SMLOUVA / DANĚ / PRÁVNÍ

Q: Jaký je postup při koupi apartmánu? Jaké dokumenty jsou nutné?

a) Klient si vybere preferovanou jednotku na základě dostupnosti poskytnuté developerem.

b) Klient a developer se dohodnou na jednotkové ceně a splátkovém kalendáři.

c) Developer provede proces registrace prodeje jednotek v záznamech Dubai Land Department (Dubajský pozemkový úřad).

Požadované dokumenty:

a) Platná kopie pasu.

b) Kopie platného víza k pobytu/kopie víza návštěvy.

c) Platné osobní doklady totožnosti, občanský průkaz Emirates nebo platný občanský průkaz země pobytu klienta.

Dokumenty k podpisu:

a) Rezervační smlouva mezi developerem a klientem.

b) Prodejní a kupní smlouva mezi developerem a klientem.

c) Oqood (online služba poskytovaná společností Emirates Real Estate Solutions) registrační dokumenty.

Q: Jaké jsou daně z nemovitosti? Kdy a komu jsou vypláceny?

V Dubaji se nevybírají žádné majetkové daně. Aktualizace 10/2022.

Q: Jaká je daň z převodu nemovitosti? Kdy a komu se platí?

Registrační poplatky se platí dubajskému pozemkovému úřadu (DLD) v době předběžné registrace vlastníka jednotky, což by bylo po zaplacení rezervace, tedy zálohy 20 % od klienta na účet developera.
Poplatky DLD = 4 % z ceny nemovitosti + 40 AED + 1050 AED (registrační poplatky)
Poplatky za certifikát bez námitek (NOC) pro developera = 5 000 AED + DPH (5 %) = 5 250 AED
Klient platí veškeré poplatky developerovi. Developer zajistí řádné platby konkrétním úřadům a potvrdí klientovi.


Q: Kdy obdržím výpis z katastru nemovitostí?

Po zaplacení rezervační platby a uzavření SPA, Oqood nebo prozatímní registrace nemovitosti bude provedena developerem.


Q: Jaké jsou možnosti bankovního financování koupě apartmánu?

V případě nerezidentů SAE banky neposkytují financování ani refinancování koupě apartmánu.

Q: Jak je možné získat povolení k pobytu v Dubaji?

Tímto povolením se zabývá samostatné oddělení v RERA/DLD. Způsobilost pro pobytové vízum závisí na hodnotě nemovitosti. Hodnota nemovitosti musí být minimálně ve výši 750 000 AED, abyste získali nárok na vízum na základě nemovitosti, a měli byste mít list vlastnictví bez jakéhokoli věcného břemena. Pobytová víza jsou platná 2 – 3 roky.

Q: Jak je možné získat zlaté vízum?

Investoři do nemovitostí mohou získat zlaté vízum v SAE, pokud splní následující podmínku:

Nákup nemovitosti v hodnotě vyšší než 2 000 000 AED (dva miliony Dirhamů). Zlatá víza jsou platná 5 – 10 let.

Q: Mohu koupit apartmán jako právnická osoba?

Ano. Apartmán může být zakoupen i právnickou osobou (Pro možnosti nákupu a další informace doporučujeme kontaktovat developera).

Q: Jaká je vzdálenost od mezinárodního letiště v Dubaji?

Vzdálenost od dubajského mezinárodního letiště do Marina Star Residences je 36 km. Klient může využít taxi, metro popř. dopravu autobusem, která bude trvat cca. 30 minut.

Q: Jak daleko je pláž od Condor Marina Star Residences?

Nejbližší pláž v docházkové vzdálenosti je veřejná pláž v JBR (Jumeirah Beach Residence), která je vzdálená pouhých deset minut chůze, 1,2 km od budovy.

Q: Jak daleko je nemocnice a další důležitá zařízení (nákupní centrum, banka, restaurace)?

V nákupním centru Dubai Marina Mall, vzdáleném 1,6 km, je několik lékařských center, bank, restaurací a obchodů.

VYBAVENÍ / SLUŽBY
Q: Jaké jsou náklady spojené s údržbou a službami?

Poplatky za údržbu spravuje OAM (Management sdružení vlastníků).

Podíl vlastníka na poplatcích za služby bude vypočítán na základě plochy jednotky uvedené v katastru nemovitostí. Průměrné měsíční náklady na energie cca.

jednotkaAEDUSD
Studio1650450
1BR2020550
2BR2380650

Poplatky za energie zahrnují spotřebu elektřiny, vodného a stočného. Tyto poplatky spravuje vládní agentura s názvem DEWA. DEWA bude posílat měsíční vyúčtování spotřeby přímo majiteli apartmánu.

Servisní poplatky budou ročně cca.

Plocha čtverečních stopPlocha metrů čtverečních
AEDUSDAEDUSD
205,4521558,66

Q: Je parkování v ceně apartmánu?

Ne. Parkovací místo lze dokoupit za dalších 100 000 AED. Každý klient má nárok na 1 parkovací místo. V případě penthausu lze zakoupit 2 parkovací stání.

Q: Jaký způsob chlazení se používá v apartmánech?

Všechny pokoje v apartmánech jsou vybaveny vestavěným stropním chlazením. Součástí systému je čidlo obsazenosti a odpovídajícím způsobem spustí chlazení. To zajišťuje příjemnou teplotu a energetickou úspornost.

Q: Jaké jsou možnosti vstupu do apartmánu?

Pro vstup do apartmánu lze použít čipovou kartu, otisk prstu nebo číselný kód. Čipová karta se také používá k ovládání výtahu. Přístup je povolen pouze do patra, ve kterém se apartmán nachází.

Q: Jaké jsou podmínky používání fitness centra a bazénu?

Podmínky jsou definovány OAM a budou klientovi předány v okamžiku předání apartmánu.

Q: Jaké jsou možnosti mobilního operátora a připojení k internetu?

Etisalat a Du jsou přední mobilní operátoři, developer doporučuje Du. Každý apartmán bude vybaven optickým kabelem.

Q: Jaké jsou možnosti pojištění apartmánu?

Na trhu SAE jsou k dispozici různá pojištění majetku. Na základě preferencí klienta pomůže developer klientovi s výběrem pojišťovny.

Q: Komu mohu zavolat, když potřebuji něco opravit v apartmánu?

Klient může zavolat Property Managera nebo servisní tým. Všechny důležité kontakty budou klientovi předány během doby předání apartmánu. Podmínky jsou definovány OAM.

Q: Mohu mít apartmán plně zařízený? Jaké jsou možnosti?

Ano, klient může kontaktovat developera. Developer má renomovanou společnost zabývající se montáží interiérů, která nabízí více balíčků vybavení a spotřebičů podle výběru klienta.

Q: Jaké jsou záruční doby na konstrukční vady, kuchyňské vybavení a další elektroniku zařízení?

Na veškeré vybavení se vztahuje standardní 2letá záruka. Na samotnou stavbu je 20 let záruka a na vadu konstrukce je záruka 1 rok.

Q: Je možné zaparkovat moji jachtu v přístavu?

Ano, klient si může pronajmout kotviště na náklady klienta, v souladu s podmínkami Emaar Community. Pro možnosti pronájmu a další informace doporučujeme kontaktovat developera.

Pro více informací navštivte www.dubaimarinayachtclub.com

Q: Je v budově recepce a ostraha?

Ano, tito profesionálové jsou řízeni OAM. Všechny důležité kontakty budou předány klientovi při předání apartmánu.

Q: Bude v budově k dispozici správce?

Ano. Všechny důležité kontakty budou klientovi předány při předání apartmánu.

Q: Kam bude chodit moje pošta?

Standardní kurýrní služba bude doručena přímo do apartmánu.

Poštovní poštu je možné doručit v P. O. Boxu, který je potřeba pronajmout. Možnosti pronájmu P. O. Boxu najdete na adrese www.emiratespost.ae.

Q: Je možné si do mého apartmánu objednat pravidelné úklidové služby?

Ano, lze jej objednat u licencované úklidové společnosti na trhu za náklady klienta.

PRONÁJEM APARTMÁNU
Q: Mohu dát apartmán k pronájmu?

Ano, Podmínky budou vysvětleny při předání apartmánu.

Q: Jaký je odhadovaný výnos z pronájmu?

Očekávaný roční výnos z pronájmu se počítá v rozmezí 3,5 % – 6 %.